- Jeżeli prowadzimy sprzedaż komisową lub do spółek powiązanych ze sobą kapitałowo raczej nie znajdziemy Faktora który sfinansuje nasze faktury. Tak samo jest w przypadku dużej ilości uzasadnionych zwrotów. Jeżeli sprzedajemy dla większej ilości Odbiorców lub naszymi Klientami są duże firmy na rynku – faktoring to usługa dla nas.
- Odpowiedź na to pytanie pozwoli nam przesłać nasze zapytanie do Faktorów, którzy deklarują obsługę firm o naszym rozmiarze. Są faktorzy, którzy obsługują tylko duże firmy, inni średnie a jeszcze inni firmy mikro i małe.
- Jeżeli mamy dużą ilość Klientów i żaden nie jest dominujący ofertę przygotuje dla nas większość Faktorów. Jeżeli jednak mamy jednego dużego Klienta poszukajmy takich Faktorów, którzy deklarują, że są w stanie sfinansować takie transakcje.
- Mając na uwadze wykonane wcześniej kroki należy wybrać 2-3 faktorów oraz przesłać zapytanie ofertowe. Przy ich analizie należy brać pod uwagę strukturę kosztową, jak przyznawane są limity na naszych kontrahentów, co dzieje się, jeżeli faktury nie są zapłacone w terminie płatności, jak przesyłane są informacje o bieżącej współpracy.
7_Cash_Management_Rzeczpospolita_12_luty_2010_1.pdf
Cash Management nr 3 – Rzeczpospolita – 12 luty 2010
Prezes Zarządu AOW Faktoring S.A. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ukończył program EMBA na Uniwersytecie Warszawskim i University of Illions at Urbana – Champagne. Autor licznych publikacji na temat faktoringu. Od 2020 pełni obowiązki członka Komisja Etyki Polskiego Związku Zarządzania Wierzytelnościami.